onsdag, augusti 20, 2008

Bilder och brev!

Ha, kolla fjantpingvinerna! Dom bara hänger omkring, solar sig och väntar på turisterna. Som dreglar och tappar mat på dem. Skojigare att kolla på turister än på pingviner. Detta dussin hittade vi på Boulder's Beach precis utanför Simon's Town på Kap-udden.
Saila och jag lever livet på Tobias 24-årsfest i måndags. Mycket lyckad tillställning som resulterade i hög feber och virusinfektion. Flora och fauna indeed.
Och voilá de tre små grisarna Saila, Luz och Jenny. Alltid tillsammans, alltid glada. En för alla, alla för en etc. Kan inte för mitt liv minnas i vilket skede av kvällen vi trodde att bilder, både som idé och i praktiken, var en trevlig och gynnsam grej. Suck för allt.

Hurra, fick två superfina brev på posten i måndags, av Nina O. och Jessi, närmare bestämt. Hade feber när jag läste dom men kände precis hur den gick lite, lite ner av era brev! De kom fram förvånansvärt snabbt, faktiskt. Nu ska jag skriva svar i sängliggande ställning och njuta av regnvädret, det första på flera veckor.

Om nån vill skicka en liten lapp med text på så når den mig på adressen:

Ms JVJ Wikstrom
Concordia D350
Academia Residential Area
Bosmanstraat
Stellenbosh 7600
South Africa

3 kommentarer:

Anniina sa...

Kiva med bilder och uppdatering! :) helt ljuvliga bilder på havet, I must say. Hoppas du redan är 100% frisk och lova att inte bli sjuk igen - det skrämmer upp oss här på andra sidan klotet:)

kram, vännen!

Jessica sa...

Jennyyy! kiva med uppdatering, jag körde med lite stream of conciousness på min blogg för här är det mycket i tankarna och jag hinner inte sitta ner och nu ska jag ut igen, biljard&öl med Linda6co!

KRAM!

Anonym sa...

Jee jee, det ser helt superfint ut! Blir glad av att tänka på att du tittar på knäppa pingviner och surfar. We want mera bilder, hus&hem t.ex.?

Puss